viernes, 5 de enero de 2018

Què vos passa, valencians? Doncs un AVE per ta casa

Què vos passa, valencians?
Doncs un AVE per ta casa
 
Aquest article va ser publicat al Tro d'Avís de la Falla de la Plaça Malva d'Alzira de l'any 2017

Col.loqui entre Vicent el delegat de protocol i presentacions de la falla del Congrés i Pasqualet, un fallero de quota

-Vicent, què tens que estàs tan queferòs?

-Ai, Pasqualet, que estic ací pegant-li voltes a un embolic, i no li trobe eixida.

-A veure, Vicent, quin és el problema? Conta'm a veure si et puc tirar una mà.

-No sé, Pasqualet. No sé. És un problema irresoluble. Esgotat estic.

-Bah, segur que no. Un faller de soca, que ha fet incontables apropòsits i ha sigut mantenidor i tot segur que té idees per a parar un AVE.

-Pues mira, en el AVE té alguna cosa a veure.

-Ui mare, que si el tema té a veure amb qüestions de ponent estem apanyats. Ahí sí que no crec que puga ajudar-te.

-De ponent més o menys. El que es tracta és de portar llevant al ponent, mai millor dit, perquè ells són molt de dir-nos Levante.

-A FITUR o alguna cosa així?

-Més o menys. Veuràs: és que hem tornat a traure representació al parlament, i esta setmana es constitueix el congrés, i com que ja han fet de tot, i saben que jo sóc molt de saraos fallers, puix m'han encomanat a mí a veure si se m'acudeix alguna cosa. I no hi ha manera, tu.

-Però això per a tu està fet! Per què no van per exemple cada diputat amb una taronja recintant versos de Llorente? "Vora el Barranc dels Algadins? Això sempre funciona. I pots posar dins de les taronges missatges com en les galetes xineses. Poden ser versos de poetes valencians: de Vicent Andrés Estellés i d'Ampar Cabrera, això sí, per a no ferir susceptibilitats?

-Vols dir? Tu creus que ací també farien votació els del PP per obligar-nos a incloure versets amb les Normes del Puig en les taronges? No m'extranyaria.

-A què és una idea resultona?

-Resultona sí. Però ja va fer Lisondo algo paregut.

-Sí. Això sí.

-Tu veus? És que està tot inventat. Amb una xaranga ja hem anat també.

-Sí. No és cosa fàcil, no.

-Clar. Hem d'innovar. Hem de fer alguna cosa que mai s'haja vist a Madrid i que al mateix temps siga una expressió vertadera de la nostra personalitat com a poble.

-El nostre poble té moltes personalitats en realitat. I si entren amb sobres i ulleres de sol i cantant mil dos mil tres mil quatre mil amb la tonadeta de la loteria nacional?

-Això ja se m'havia acudit. Però ara no és políticament correcte ja parlar de corrupció. Es podria prendre com una falta de respecte a Santa Rita Màrtir i Pròcer que en glòria estiga.

-Ui sí, calla, tens raó.

-Veus? No hi ha res que fer. Crec que vaig a dir que no puc. Em rendisc. És humanament impossible.

-Xé, Vicent, això mai. Sempre pots tornar als clàssics. Jo crec que açò se soluciona amb una traca ben llarga.

-Saps? Crec que no està mal pensat. Una traca correguda des de la plaça de la Mare de Déu al Quilómetro Cero passant per tota la Autovia de Madrid!

-Sí. I un altra simultània per les vies de l'Ave!

-Sí!!. I després del tetratrèmol podem cremar una falla a les portes del Congrés del Diputats. Una falla ben bonica. Molt artística! Que represente el corredor mediterrani! Segur que als madrilenys els encanta veure'l cremar!!

-Què bona idea! Només falta Fallera Major!

-Molt bona idea! Ja està! ja ho tinc! Vestim a Mònica de fallera, i amb ella el Baldo vestit amb saragüells estil Monleón!!

-Siii! I poden entrar cantant "Orxatera valenciana".

-No home no. Podem innovar! Ja ho tinc! Podem renovar la lletra. Què et sembla "Cassallera valenciana"?

-Genial, Vicent! I pot fer una versió Bajoqueta Rock!

-Sí!!! Pues ja està!! Ja ho tenim! Moltes gràcies, Pasqualet!

-De res, Vicent!

-D'esta sí que se van a enterar a Madrid de qui som els valencians!

-I del que ens passa

-I tant que sí, Pasqualet. I tant que sí!

No hay comentarios:

Publicar un comentario