miércoles, 4 de diciembre de 2019

La vida quotidiana en la colònia. Hui: els trens de rodalies

Text per a la meua columna Va com va, a Ràdio Gandia, del 3 de desembre de 2019


L'altre dia arribava amb temps per agafar el tren de València cap a Gandia de les 14.41. En entrar al hall de l'Estació del Nord, em vaig trobar amb el concís missatge: cancel.lat. Xarrant un poc amb la gent que esperava resignada em van contar que és habitual la cancel.lació d'eixe tren. El següent, el de les 14.56, va eixir quasi deu minuts tard plé de gom a gom de persones no menys resignades.

Patim un servei de rodalies molt dolent. Els trens pràcticament mai són puntuals, encara que amb diferent graus de retard. Les cancel.lacions són habituals. I m'escandalitza a més que RENFE no trobe necessari donar explicacions als usuaris. Em sembla un despreci simplement humiliant. Jo vaig insistir i vaig entrar a l'oficina d'atenció al client. I em digueren que possiblement es debia a manca d'unitats... És a dir que no tenen els trens necessaris per complir l'horari i la freqüència anunciats.

La mateixa setmana vaig llegir les notícies sobre els informes preliminars del tren de la costa, ambigus i capciosos, i que a més no inclouen la necessitat d'una estació a Bellreguard, com denunciava amargament el seu alcalde (i després hem conegut coses encara pitjors d'eixe seguit d'infàmies i disbarats, com la genialitat de traure l'estació de Gandia del seu casc urbà).

Els valencians i les valencianes patim d'una manca d'inversions crònica en infrastructures de transport per part del govern de l'estat. I d'una manca de sensibilitat també. Que el ministre de foment siga valencià, José Luis Àbalos, no sembla haver modificat açò. Igual és que només s'en recorda que és valencià en campanya electoral. Que després fa lleig a Madrid.

La foto prové del compte de twitter https://twitter.com/IndignatsRenfe

No hay comentarios:

Publicar un comentario