viernes, 11 de marzo de 2022

Guerra a la guerra

 


L’altre dia vaig recordar de sobte una vella cançò de Paul McCartney: «Pipes of peace». És de 1983 i crec que va ser la primera cançó seua que vaig escoltar, almenys amb plena consciència. Aquell any jo en complia 12 i estava començant a formar els meus propis gustos musicals. Crec que era per aleshores quan també cantava «Say, say, say» amb Michael Jackson. Pocs anys més tard començaria a sentir vertadera passió pels Beatles i a aconseguir els seus discos un rere l'altre, en vinil o en casette.

Però «Pipes of peace» m’agradava molt. També el seu videoclip. Hui sé que està basat en fets històrics, en les treves espontànies que van recórrer el front de la Gran Guerra el Nadal de 1914. L’altre dia me la vaig posar una altra vegada i vaig sentir intensa la vella emoció.

Un record em va portar a l'altre i em vaig veure a mi mateix amb el cor encollit veient Johnny got his gun... (L'article complet es pot llegir ACÍ)

I el vídeo amb la meua reflexió al voltant del tema ací:


I Paul McCartney ací:




No hay comentarios:

Publicar un comentario