martes, 1 de junio de 2021

Trolls de proximitat


Recorde que fa ja uns quants anys em va demanar amistat a Facebook un company de classe del BUP al col·legi La Salle de Paterna, un xicot de família bé amb cognoms compostos. Un dia parlaré de la imatge que tinc hui de la composició social d’aquell col·legi, La Salle de baix, en aquells temps que encara no estava concertat. Tinc la sensació que una part era una mena de segona fila de l’elit de València ciutat, elit aspiracional, dels qui no els donava per anar als col·legis fins del cap i casal: Maristes, el Pilar, Escolapis i això. Aquesta colla, però, pel fet de ser de la capital, exercien molt d’elit col·legi endins. I si damunt tenien cognoms compostos ja ni vos conte. Per descomptat, eren els preferits dels professors —i germans de La Salle— franquistes.

Bé, el cas és que el dia aquell, perquè em va agafar fluix o perquè encara pesava de manera inconscient en mi la lluentor dels «guais» de secundària, li vaig acceptar l’amistat. Errada total... (L'article complet el trobareu a nosaltreslaveu.com fent clic ací)


I la versió en àudio la trobareu ací:




No hay comentarios:

Publicar un comentario